Stærkest var stigningen på 20 pct. i andet kvartal. Salget udviklede sig positivt for alle kædens brands, som tæller: H&M, COS, & Other Stories, Monki, Weekday, Cheap Monday og H&M Home. Det fremgår af en pressemeddelelse.
375 butikkerH&M planlægger at åbne 375 nye butikker i år. I april åbnede de første butik i Australien. Til efteråret følger åbninger i Indien og Philippinerne. Og i Italien, Spanien og Kina åbner kæden i år for første gang onlinebutikker.
H&M åbnede i marts i år onlinebutik i Frankrig: Kæden planlægger åbner kæde også webshops i Italien og Spanien. Senere på året står Kina også for skud. Kæden planlægger, at åbne webshops på mellem 8 og 10 nye markeder i 2015.
H&M udvider deres skokoncept, som en del af en langsigtet strategi. Fra efteråret udvides der med fodtøj til kvinder, mænd, teenagere og børn. Den ny skokoncept vil tilbyde en række forskellige modeller i forskellige prisklasser. Det nye koncept vil blive lanceret i udvalgte H&M-butikker i ni lande og på kædens online-markeder.